chevroletcamaro.cz

Unleashed Fuel Only

Camaro & Firebird kalendář 2017

Letošní kalendář jde ve jménu jednoduchosti a minimalismu. Postrádá miniaturní fotky a vozidlo je rozplácnuté (téměř) na celou šíři velikosti A3. Můžete si tak oblíbený list vytrhnout a vytapetovat jím garáž, aniž by tam zavázela hloupá tabulka s daty.

Náhled kalendáře a některých měsíců v lepším rozlišení:

Jak objednávat:

Cena jednoho výtisku: 250 Kč,-. Jednotné poštovné činí 70 Kč, dobírka dalších 40 Kč.

  1. Napíšete email na adresu honza (zavináč) chevroletcamaro.cz, kde uvedete počet kusů a svou poštovní adresu. Text může znít třeba takto: “Objednávám 4ks kalendáře, moje adresa je…. Platím předem / na dobírku”
  2. Vynásobíte počet kusů udanou cenu, přičtete poštovné a celkovou sumu zašlete na účet
    94-3411840227 / 0100. Do zprávy pro příjemce uveďte svůj email! Pokud to nejde, zvolte si jakýkoliv variabilní symbol zapište jej do emailu z kroku 1.

Příklady:

  • 4x výtisk kalendáře, platba převodem na účet => 4x250 + 70 = 1070,- Kč
  • 4x výtisk kalendáře na dobírku => 4x250 + 70 + 40 = 1110,- Kč

When family sleeps...

...daddies go to second job. Nebo chcete-li v češtině, počasí nepočasí, světlo tma, je prostě potřeba pokračovat. Pomalu ale jistě, sedmimilimetrovými kroky, blížíme se k ocasní části.

 photo DSC_4682.jpg

Z fotky těžko spoznati, ale už je oškrabáno zhruba k místům, kde postává noha mučedníkova + ten podběh na který dopadá světlo boží.

Den C - přepadení se

Možná jste si všimli, jak se minule kastle podezřele nakláněla. No a bohužel se také stalo, že se přepadla. A to přímo na bok a tak mám aspoň konečně pořádný a snadný přístup na podvozek a mohu se pustit do odstraňování nástřiku podvozku. Jo, budu si ještě cca 80-100 hodin nadávat, jak jsem mohl být v mládí (před 9ti lety) tak naivní a nechal si ty víceméně slušné plechy zastříkat tím lepivým sajratem. Inu chybami se člověk učí a pro příště to udělá lépe.

 photo IMGP9728.jpg

Ještě tutýž den jsem ošpachtlil pár cm2... nojo, byl jsem fakt blbej.

 photo IMGP9738.jpg

Kurz soustružníka - Level 1

Ještě před velkou akcí jsem se věnoval odpočinkové renovaci. A to konkrétně opravě ovládacího panelu ventilace. Původní mechanismus měl ulomené ramínko pro nastavení COLD - HOT. Takže jsem musel vždycky lovit bowden kdesi pod palubkou a testovat, zda se má zatáhnout nebo spíš zatlačit.

 photo 02.jpg

Navíc ani to čelo panelu nevypadalo nijak krásně.

Podařilo se mi doma nalézt 4mm silný duralový plech a za pomoci základních obráběcích nástrojů (flexa, bruska, vrtačka, pilník, šmirgl) jsem vyrobil adekvátní náhradu. Jako vzor dobře posloužilo druhé celistvé ramínko.

 photo 03.jpg

 photo 03c.jpg

Původní vrásčitou zadní stěnu panelu jsem obkreslil na tvrdší papír a zalakoval nějakým černým sprejem, co se taky náhodou válel poblíž.

 photo 04.jpg

 photo 05.jpg

Pak už následovalo sestavení a taktéž vyleštění "displeje" od škrábanců. Dobře posloužila Tempo pasta.

 photo 06.jpg

 photo 07.jpg

No bojim se, ale už je za dveřmi ta nejhnusnější dřina...

Příprava na den C

Je to den C protože na Déčko si ještě hodnou chvíli počkáme. Momentálním milníkem fáze rozebírání je totiž odstranění posledních funkčních zbytků a příprava karoserie k dalšímu zpracování. Posledním kusem visícím na autě byla náprava, která se velmi snadno sundavá. Jen je to bez dílenského heveru trošku pruda. Ale když je chuť, kozy z Lidlu hory přenáší. Nebo jak to rčení vlastně je.

 photo DSC_0419.jpg

 photo DSC_0421.jpg

Nějak se ta kastle naklání...

V mezičase jsem se věnoval drobnostem, jako je renovace HVAC systému. Pro neznalé klima-topení, v mém případě pouze ta druhá varianta, protože mám naštěstí "socku". Starý radiátor topení mírně prosakoval a tak nemrznoucí kapalina po nějaké době udělala své. Pečlivě jsem vyčistil hlavní ventilační těleso od rzi a letmo jej přelakoval, aby to dál nerezivělo. Taky jsem vyměnil molitany na klapce, které se drobily na dotek a samozřejmě samotný radiátor. Původní mosazný vyměněn za hliníkový, takže úspora hmotnosti. Super!

 photo DSC_0424.jpg

 photo DSC-0423.jpg

Jen by mě při pohledu na to porovnání zajímalo, kde udělali čínští inženýři chybu...?

F... Off! (Frame Off)

Po malé stěhovací akci jsem se mohl vrhnout na dorozebrání přední nápravy. Za pomoci luxusního stahováku v ceně cca 80 Kč to šlo jak po másle. Až mne překvapilo, jak je to jednoduchá věc. Zpátky to půjde hůře, to si zase iluze nedělám.

 photo DSC_0374 1.jpg

 photo DSC_0377.jpg

Po rozebrání se už dalo vrhnout na počátky renovace - tj. obroušení a vysoce profesionální zalakování prvků zavěšení nátěrovou hmotou značky Alkyton.

 photo IMGP9276.jpg

Odstraňování nánosů koroze probíhalo opět pod přísným dozorem pracovníka TZÚS.

 photo IMGP9277.jpg

Odstín litiny na nábojích jsem trefil na své poměry až příliš perfektně.

 photo IMGP9278.jpg

Hřeb odpoledne

Přicházíme k nejzásadnějšímu životnímu okamžiku automobilu, který se ideálně děje maximálně jednou za život - a to jest oddělení karoserie od půl-rámu. Při práci s 30 let starými spoji je třeba dostatek opatrnosti a uvolňovače zarezlých závitů, ale nakonec to dobře dopadlo... před auto na zem.

 photo IMGP9279.jpg

Třicetileté silentbloky a šrouby se konečně dočkají zaslouženého důchodu

 photo IMGP9281.jpg