chevroletcamaro.cz

Unleashed Fuel Only

Instalace nového karburátoru Edelbrock 1405, 600cfme

Zatím, co jste se kochali všemožnými blbůstkami, které jsem prozatím na autě opravil, potají jsem pořídil nový karburátor jakožto první krok k lepším výkonům. Na eBay jsem vydražil Edelbrock 1405 doporučovaný pro střední výkony na motorech o obsahu 305 - 350cui. Jeho průtok činí 600cfm, kde zkratka CFM znamená měrný průtok benzinu v kubických stopách za minutu (zajímavá to jednotka že?). Nebudu provádět nudné fyzikální rozbory, co to znamená, ale prostě 600cfm je tak akorát pro "menší" motory. Například při 700cfm už by se motor dusil.

A cože bude tedy obětováno tomuto novému přírůstku? Skvělý prehistorický Rochester QuadraJet, typ 7028212 DH. Z internetových análů (PDF) se lze dočíst, kam byl tento dinosaurus určen k instalaci. Jednalo se o Camaro první generace s motorizací 327 či 350cui. Pokud by měl někdo zájem o originální plně funkční karburátor pro toto Camaro, nechť upře svůj ctěný zrak směrem k bazaru.

Nyní bude následovat popis instalace, který snad pomůže dalším odvážlivcům vyznat se v tom, co kde odpojit a co kam zapojit.

Zjištění funkce hadiček a deinstalace Quadrajetu

Protože Američané jsou strašní požitkáři a pohodáři není překvapením, že firma Edelbrock dodává ke každému karburátoru DVD dokument, kde vám příjemný pán vypráví milou pohádku, kterak karburátor instalovati. Po opakovaném shlédnutí tohoto návodu jsem se vrhl na přípravné práce. Na následujících obrázcích se pokusím stručně popsat a označit zapojení:

  • Začneme hezky popořadě, tedy číslem (3) Jistě jste pochopili, že se jedná o palivový přívod. Nejsem si jist, ale možná má tento karburátor vestavěnou filtraci paliva, nicméně Edelbrock ne a tak se musí použít externí filtr.
  • Prostřední obdélníček značený MV je neurčitá hadička, jejíž funkci lze zjistit jen při nastartovaném motoru. Nejprve se musí nastartovat, odpojit hadičku a pak přiložit prst na onen výstup karburátoru. Pokud má motor tendenci vás vsát dovnitř, jedná se o tzv. Manifold Vacuum. Pokud vás motor nenasává nebo jen neznatelně, potom se jedná o Timed Vacuum. Druhá varianta se používá hlavně u vozů s kontrolou emisí. No a protože QuadraJet nasával jak divoch, označil jsem hadičku jako Manifold Vacuum.
  • Hadičky (1) a (4) označené PCV slouží pro vyrovnávání tlaků mezi ventilovými víky a okolím. Jedna z nich bude použita jako vstup u nového karburátoru.
  • Poslední ale o to důležitější zajímavost (5) je na třetím obrázku. Bez zapojení této hadice bych nejspíš vyjel poprvé a naposled. Poté bych se v lepším případě probral na jednotce intezivní péče. Jedná se totiž o posilovač brzd.

Instalace Edelbrock

Ze schémátku kousek vpravo se dá snadno pochopit, co kam patří. Máme přívod paliva (3), 2x PCV (1), Manifold Vacuum (2) a konečně na titěrném obrázku vpravo nahoře posilovač brzd (5). Oproti QJetu se zde připojuje zezadu. Při instalaci byly zjištěny tyto nedostatky nebo závady - nepřibalená koncovka pro posilovač brzd, krátká hadička pro Manifold Vacuum, krátký šroub pro připevnění filtru (Whitworth) a opotřebované 2 závity ve sběrném potrubí - ty bylo nutné převrtat na krásný metrický průměr, ale žádný strach, o kousek vedle zůstaly ještě rezervní Whitworthovské. MV hadička je dočasně nahrazena silikonovou, ale co nevidět tam přijde pořádný kus gumy. Taktéž už byl pořízen nový šroub pro dočasný filtr. Jak jistě víte z nedávné ankety, dlouho tam nepobude. A teď konečně přijde ta očekávaná hotovka.

A abych nezapomněl, mé poděkování opět patří synovci z druhého kolena za poskytnutou pomocnou ruku a hlavu :-)

English readers, duh finally

Komentáře (22) -

  • Filip

    4.7.2008 12:34:24 | Odpovědět

    Nádhera, parádní popis práce, pořídit si v budoucnu Camaro je můj sen, takže se možná tenhle postup práce bude hodit Smile Skvělé stránky, nádherné auto !!!
    Díky za každý nový článek Smile

  • Honza

    4.7.2008 15:55:03 | Odpovědět

    Díky Smile Camaro je "pěkné", ale jednou bude nádherné. Jen co ho dám řádně do kupy. No a protože postupuju pomaličku, tak mam aspoň čas na kravinky, jako je např. psaní do tohoto deníčku Smile

  • Jamaha

    7.7.2008 22:53:17 | Odpovědět

    Zajimalo by me, jestli to nekdo pozna na tom motoru? Asi tezko!!! TDI rulez

  • Honza

    8.7.2008 16:48:19 | Odpovědět

    S těmihle pubertálními výkřiky si zalez zpátky do svýho ropáka Smile

  • Jamaha

    8.7.2008 16:49:38 | Odpovědět

    Ale muj ropak alespon jede, sice trochu kouri, ale jede

  • Cámo

    9.7.2008 23:27:43 | Odpovědět

    Camaro jede taky, stačí osolit a ropák zůstane v oblaku prachu. JInak instalace nového karbecu je vždy poznat, rozdíl mezo otryskováním a celkovým nastavením karbecu je znát. Rochester patří ke starším, ale k velmi zdařilím karbecům avšak, jen málo lidí ho používá, protože je těžce naladitelný. JInak amerika není o rychlé jízdě, ale o vychutnávání si jízdy, o poslouchání nádherného bublání a požitku z jízdy. U ropáka se třeseš, jestli vůbec dojedeš, jestli Ti náhodou nenaskočí nouzový režim a aoto ti nepojede na 50%, nebo jestli Ti nevynechá jeden válec a rázem z toho mám tří válce. Nejde o rychlost ale o americkou krásu.

  • Filip

    15.7.2008 10:03:12 | Odpovědět

    Holt někteří lidé asi nepochopí krásu starých amerik Smile Tak jako někdo bude milovat supersporty a někdo jiný zase choppery, tak budou jedni obdivovat úspornost dieselů (já ji v běžném provozu samozřejmě docením taky Smile ) a odsuzovat "benzínuchtivost" amerik Smile Ale slyšet bublání V8, to je k nezaplacení Smile

  • Honza

    15.7.2008 14:30:45 | Odpovědět

    Jojo přesně tak. Dřív jsem chtěl taky chopper a ne supersport a odtud jsem přešel k bublavému osmiválci, od kterého jsem v podstatě při koupi ani žádné oslnivé výkony nečekal. Jde hlavně o vzhled, zvuk a pocit z jízdy. Navíc, já jsem stejně spíš krajinkář Smile)

    Díky za komentáře oba dva.

  • Filip

    15.7.2008 22:26:13 | Odpovědět

    No já se taky jednou rád kochal zvukem V8, ale přítelkyně pro to moc nemá pochopení, takže to bude problém Smile Závidím těm šťastlivcům, kteří si ten sen už splnili Smile Snad jednou... Smile

    P.S. Taky se hlásím ke skupině krajinkářů Smile

  • Cámo

    17.7.2008 18:42:07 | Odpovědět

    Já sem taky krajinkářSmile vychutnávat naprosto famózní bublající zvuk V8, nikam se nehnat a prostě jetSmile ikdyž Camaro si svým vzhledem říká o pořádnou dávku koníSmile takže ve městě to chce šlápnout na plyn a vohodit roztaveným asfaltem všechny ropáky kolem!Smile

  • Honza

    17.7.2008 18:59:54 | Odpovědět

    Ano, co nejrychleji ujet z hlučného města a pak se teprve kochat krajinkama. Ideální Smile

  • Jamaha

    17.7.2008 23:07:01 | Odpovědět

    Njn, asi to bude fajn, to vam neberu, ale to musi mit ta V8 alespon tak 300 koni, ne 160 (nic proti Hanz, doufam ze to nejak zvedneme) a ani ne 230 koni. To jede silna ropa stale lip. A myslim ze takovyhle ropak uz moc uspornej taky neni... Ale mate pravdu nekdo ma rad holky a nekdo vdolky. Jen ja mam rad oboje Smile)

  • Jamaha

    17.7.2008 23:08:42 | Odpovědět

    A jak jste to mysleli s tim nouzakem a behem a tri, nebo se bat abych dojel???

  • Honza

    18.7.2008 11:41:03 | Odpovědět

    Když to tak sleduju, nechcete si někde zařídit vlastní diskuzní vlákno? Začíná to tu zavánět plamennou diskuzíSmile)

  • Mirek

    7.8.2008 14:59:20 | Odpovědět

    Honzo prosim te uz si testoval zrychleni? 0-60mph? Docela by me to zajimalo...Mylim ze by to nemuselo bejt az tak spatny.
    Kolik to ma tak ted koni? Co ostra vacka? Jak jde motor do otacek? Kde ma max vykonu? Mas objem 5.0 nebo 5.7? Jsem se dival a ten motor uz je na 300kony vytazenej a nejede to spaten.
    Diky za info tvoje camaro se mi velice libi i to jak si ho ladis.
    PS:Jak to jede na novem karbecu?

  • Mirek

    7.8.2008 15:48:08 | Odpovědět

    Taky bys mohl trochu ten web zprehlednit konkretne upravy motor podvozek tady v tech zapiskach se docela spatne orientuje.

  • Honza

    7.8.2008 19:50:28 | Odpovědět

    Mirek: Zrychlení jsem netestoval, ale neřekl bych že bude nějaký slavný Smile
    Koníky taky netuším, to bych s tim musel tam, kde mi to změří.
    Vačka tam bude s nejv. pravděpodobností sériová.
    S novým karburátorem jde do otáček okamžitě, s tim QJetem mi přišel línější. Tedy subjektivně jede maličko líp.
    Objem mám malý, a to 5L. Na který motor jsi se díval, že má 300 koní? Smile
    ----
    Zpřehlednění webu promyslím, mám tu už nějaké kategorie a asi časem šoupnu pryč z menu ten archiv. Dík za vstupy.

  • Mirek

    8.8.2008 10:59:52 | Odpovědět

    Diky Honzo ja bych tam archiv nechal jen bych to nedaval do mesicu a do kolonek ale vse v jednom a mesice by byly napsane az rovnou i prispevku.
    Dal bych dal vse k sobe a to treba upravy na motoru podvozku atd.
    Myslis ze by se to zrychleni zlepsilo kdyby se tam dala manualni prevodovka? Divas se na satelitu na kanal d-max? je tam porad overhaullin kde z klasik amerik ji totalne prekopou otuni jak motor podvozek prevodovku brzdy ale jinak je vse v origo stavu.
    Docela zajimave.
    Musim pochvalit tveho kamose i ten jeho popis jak to ma hezky udelane hlavne motor.Mohl by nam zdelit kolik ho vysel priblizny rozpocet go motoru.
    S trim zrychlenim te otravuji proto ze jsem si myslel jak ameriky nejedou ale pak jsem si nasel tech info camara z28 nebo 028ted bych nechtel kecal i mustanga GT a pri nejakych 245koni to melo z 0 - 60 mil za nejakch 7sekund a to je vice nez dobre! oboje rv.86 A to s automatem a pri vaze nekde 1680kg.
    S tim 300ps motorem 5.7L jsem se dival na corvettu 94rv?.
    Vsiml jsem si ze objem u techto motoru zustaval stejny jen vykon rostl s otackama motoru prvne pri 4tis pak 5tis 6tis a ted jsou nekde na 7tis....
    Proto si mysli ze ten tvuj motor je jen zaspuntovany zavreny a chce ho trochu probudit ostrou vackou odlehcenym setrvakem a musi letet jako blazen.
    Prosim osvetli mi rozdil motoru 5L a 5.7L je to jen v objemu nebo uplne prepracovany motor?
    Jakou mas spotrebu?
    Jaky tam vubec davas benzin a oktanove cislo? V dobe kamara byl kolik oktanovy benzin v americe? Nechtelo by to trochu postelovat rozdelovac na vice oktanovy benal?
    Ptam se proto ze na jinych ceskych strankach tyto infa o upravach tohoto rozsahu uplne chybi.

  • Honza

    9.8.2008 20:05:01 | Odpovědět

    Mirku, není to tak snadné změnit podle toho, jak píšeš. Tenhle web běží na blogovacím systému, který jsem já neprogramoval a do nějakých větších modifikací nemám choutky se pouštět Smile Ale brzy by měla přijít novější verze, tak uvidíme, co se změní.
    -----
    Manuál určitě pomůže, protože máš auto víc pod kontrolou. I když tyhle automaty taky nejsou zlé, protože řadí poměrně rychle. Na D-Max se nedívám, ale zní to zajímavě. Kouknu se schválně někde po tom seriálu.
    -----
    Camaráda to tuším stálo řádově přes stovku, všechny ty opravy - motor, převodovka, podvozek.
    -----
    No to sis myslel špatně, že ameriky nejedou. Jinak by asi neexistovaly muscle cars Smile Mě to zatím s tou 1.7tunou jede asi tak, jako TDičková oktávka, ale ještě jsem s nikym na krev nezávodil. Doufám, že v motoru někde dříme nevídaný výkon, který se mi z něj jednou podaří dostat Smile
    -----
    Co se týče motorů, ano ty zůstávají po desetiletí téměř stejné (hlavně blok) a mění se jen to kolem. Jestli ovládáš angličtinu, tak jukni na en.wikipedia.org/wiki/GM_Small-Block_engine#305">tenhle odkaz, kde je popsán Chevy Small Block.
    -----
    Liju tam normálně N95, ale právě Camarád tvrdí, že N100 dokáže zázraky. Jestli ale kvůli němu něco šteloval, nevím. Snad se brzy dozvím.

  • Brano Kollar

    3.10.2009 22:38:17 | Odpovědět

    Zdravim, cital som vasu diskusiu. Mam chewy 5,7 sanie edelbrock a 2 karbece 500 cmf edelbrock. Problem je v tom, ze nejde nastartovat motor. Cely motor je zostelovany a mam dojem, ze cez karburatory nejde benzin do sania. Viete mi niekto poradit? Aj pripadne co sa tyka zapojenia podtlakov medzi dvomi karbecami?
    Dik

  • stepan

    2.5.2013 17:00:53 | Odpovědět

    Ahoj honzo,pořád bojuji s příliš vysokým volnoběhem a jsem už z toho šílenej karburátor tam mám puvodní tak jsem se rozhodl zakoupit nový.Jestli se mužu zeptat o co se ti zvýšil výkon s tímto karburátorem?Děkuji Štěpán

  • pavel

    7.1.2017 18:59:52 | Odpovědět

    hlinikove hlavy ti pomuzou a k tomu edelbrock rpm air gap sani a taky vacku zadej na google proven performance set up combo for small block chevy 302 a tam ti vyskoci  dokonce vic kombinaci a kolik to v ty kombinaci ma da se i 400 koni bez problemu neni to levny edelbrock se da koupit v nemecku na KTS american autoparts ale pocitam hlavy,sani a vacka tak 1600 euro ty nejlevnejsi ale 350 koni to udela.

Přidat komentář

Loading