Minulou sobotu jsem se chystal natočit na kameru první jarní start. Bohužel z toho asi bylo Camaro tak nervózní, až si odpálilo zapalování. Jednoduchý test připojení nové svíčky na startovací kabel (to aby se nemusela žádná šroubovat z motoru) doložil fakt nefunkčnosti zapalovací jednotky. I jal jsem se zjistit příčinu ztráty životně důležité jiskry.
- Napětí 12V na přívodním kabelu do rozdělovače (tlustý růžový kabel) – OK
- Kontrola zapalovací cívky
- primární vinutí – mělo by mít cca 300 Ohm - OK
- sekundární vinutí – mělo by mít cca 30 kOhm – OK
- Problém tedy může být níže – v ovládacím modulu (ignition control module) nebo cívce statoru (ignition pick-up coil)
- test se provádí připojením žárovičky mezi signální výstup rozdělovače pro otáčkoměr a kostru, pokud bude žárovka blikat, fungují ty věcičky dobře, pokud bude trvale svítit, problém v některých z výše zmíněných součástkách.
- žárovička svítila nepřerušovaně – KO
Úkolem se stalo co nejrychleji získat náhradní díly, protože termíny srazů, STK a testací se blíží závratnou rychlostí. Využil jsem tedy amerického obchodu RockAuto, kde jsem objednal:
FedEx opravdu nezklamal a díly doručil 3 dny po objednání! Výměna cívky statoru (pickup) bývá poměrně náročná, protože je nutné vytáhnout a rozebrat zbytek rozdělovače. Proto jsem zvolil jednodušší první variantu, výměnu ovládacího modulu. Výsledky této náročné diagnostické operace můžete posoudit na následujícím videu.
Za velmi hodnotné informace a rady děkuji uživatelům fóra NastyZ28.com.